خاطرات کاغذی

ببینید | جتسون ها

خانواده "جورج جتسون " در آینده‌ای با تصاویرعلمی-تخیلی از زندگی آمریکایی زندگی می‌کردند. خدمتکاران روبات، ماشین‌های بشقاب پرنده و پیاده‌رو‌های متحرک.
کد خبر: ۱۴۵۵۴۱۱
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر
تعداد بازدید : 13

تمام ساختمان‌های آپارتمانی بر روی قطب‌های غول پیکر شبیه سوزن فضایی سیاتل قرار داشتند (به جهت آلودگی بسیارزمین، انسان‌ها درآسمان زندگی می‌کنند) عنوان شغلی پدرخانواده "اپراتور شاخص دیجیتال" بود. شغل جورج در درجه اول مستلزم فشار دادن مکرر چند دکمه کامپیوتر طی سه روز هفته، هر روز به مدت سه ساعت بود، یک روال تکراری که او را عصبی می‌کرد برای همین رئیسش، آقای اسپیسلی مدام جورج را اخراج و البته در پایان همان قسمت دوباره استخدامش می‌کرد! ماجرای جستون‌ها از آنجا آغاز شد که آقای اسپیسلی، جورج را به سمت مدیریت یک کارخانه جدید در سیاره‌ای دور تشویق کرد. از آنجا که همه معاونان رئیس جمهور که به این ماموریت فرستاده شده بودند، سرانجامی نامعلوم پیدا کرده بودند، آقای اسپیسلی به دنبال فردی شجاع و البته کمی ساده دل می‌گشت و چه کسی بهتر از "جورج جتسون". همسر جورج، مادری کدبانو که شیفته مد و وسایل جدید بود، از ایستادن در برابر اسپیسلی نمی‌ترسد خصوصا وقتی او با شوهرش دشمنی می‌کرد. دختر نوجوان آن‌ها "جودی"علایق دختران امروزی را حفظ کرده بود، مثل مکالمات بی‌پایان تلفنی وخرید لباس‌های آینده‌نگر. پسر خانواده "الروی" قهرمان رشته بسکتبال و متخصص درعلوم فضایی بود. این خانواده یک خدمتکار روباتیک هم داشتند به نام "رزی"که یک نمایشگر قدیمی منسوخ شده بود. وقتی جورج مجموعه‌ای از طرح‌های اولیه او را پیدا کرد از یافتن آباواجدادش در جلد خود نمی‌گنجید. یک سگ هم داشتند به نام "آسترو" که به عنوان پلیس کهکشان شناخته می‌شد.

"جتسون ها"، (باعنوان انگلیسی:the jetsons) محصول ۱۹۶۲ آمریکا که توسط ویلیام هانا و جوزف باربرا تولید شد. "دنیس مارکس"و"کارل ساتر" نویسندگان این کارتون کمیک علمی-تخیلی بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها